Reakciós reflexiók

Ce qu’il y a de plus vivant dans le présent, c’est le passé – Ami a jelenben a legelevenebb, az a múlt

Megvezetettek társadalma

2016. március 19. 16:44 - Alec Cawthorne

Néhány nappal ezelőtt megjelent egy gondolatébresztő írás a hvg.hu hasábjain, melynek szerzője megpróbálta megfejteni a sokakat foglalkoztató talányt: mi tartja még össze a kormánypárt továbbra is jelentős erőt képviselő szavazóbázisát? A cikk végül (kissé eltérve a címben sugalltaktól) nemcsak e közösség szinte még mindig töretlen Fidesz-szimpátiájának gyökereit próbálta meg feltárni, de arról is körképet adott, hogy miként vélekednek a hívek a kormányzat leginkább zavarba ejtő intézkedéseiről. A magam részéről azonban lehorgonyoznék a szöveg eredeti témájánál, azaz arra keresem a választ, mi késztethet arra egy ilyen robusztus embertömeget, hogy egy cinikus, képmutató és tolvaj hatalom bűvkörében élje életét. (Egy-két okot saját személyes tapasztalataim – például ismerősökkel való beszélgetések - alapján fogok rekonstruálni, míg más okokat illetően szavazópolgárok nyilatkozataira és végső soron saját intuíciómra is támaszkodom.)

Az első – és talán legfontosabb – ok, hogy a kormánypárt nagyon változatos ellenségképet generált a törzsszavazóknak. Orbán Viktor miniszterelnök ugyanis, a tiszta szívű, nemzetféltő szabadságharcos pózában tetszelegve, egyfolytában hadakozik, amióta csak hivatalba lépett. Hol Brüsszel  bürokratáival, hol a „néppártosodó” kistestvérrel, a Jobbikkal (persze velük olykor össze is kacsintanak), hol a törpévé zsugorodott baloldallal, hol a sátáni Egyesült Államok gyarmatosító-gépezetével, hol pedig a nagy hatalmú üzleti körök által megrendelt menekültáradattal akaszt tengelyt. A folyamatos mozgásban lévő gyűlöletpropaganda sajnos megtermékenyítően hat a magyar néplélekre. Közhely, de igaz: ez a társadalom könnyen megosztható és a pusztító indulatok gerjesztésével lehet legegyszerűbben egységbe kovácsolni a tagjait. És a legszomorúbb az egészben az, hogy maguk a szavazók szövik tovább a központilag gyártott ellenségmítoszok és összeesküvés-elméletek narratíváját. Heller Ágnes, Magyar Bálint, Soros György és a hajdani SZDSZ rejtelmes holdudvara a Fidesz-juhnyáj paranoiájának köszönhetően vált az ellenség-kép részévé. Szinte alig találunk manapság olyan, kormányszimpatizáns felhasználótól származó Facebook-hozzászólást, amelyben ne lenne olvasható Soros neve. A Fidesz-hű közbeszéd lassan második Gyurcsány Ferenccé démonizálja. Lelki szemeim előtt látom, ahogy a tisztességes, hazaszerető Fidesz-szavazó játékosan megfenyegeti a lefekvés előtti fogmosást elmulasztó csemetéjét: „Ha nem mosod meg a fogad, eljön érted a Soros György!”

Az elmúlt időszak néhány közéleti eseménye okot adott arra is, hogy ismét felhorgadjanak bizonyos régóta dédelgetett kollektív sérelmek. Ha valamikor, hát most nagyon érződik, hogy mennyi nemzeti trauma maradt feldolgozatlanul. Ennek a társadalomnak mindmáig nem volt lehetősége rá, hogy szembenézzen Trianon emlékével, a második világháború szörnyűségeivel, a vészkorszak rémtetteiben viselt felelősségünkkel vagy a betonszürke Kádár-korszak szőnyeg alá söpört aljasságaival. (Ne feledjük, több kelet-közép-európai posztszovjet állammal ellentétben Magyarországon elmaradt a kommunista elit büntetőjogi felelősségre vonása, s eme adósság következményeivel nap mint nap találkozhatunk.) Ez egy saját történelme által megbetegített és démonjaitól űzött társadalom, amely még mindig nem gyógyult ki a hosszú évtizedek óta egyre csak izmosodó sérelmi politika mocsárlázából. Amíg közelmúltunk jelentős része feldolgozatlan és ólomsúlyával nehezül rá megannyi szavazó lelkére, addig nem várható más, mint hogy az emberek félelemből és gyűlöletből, nem pedig meggyőződésből szavaznak. Addig hagyják elaljasítani magukat. És a Fidesz-KDNP el is aljasítja őket.

Nem állítom persze, hogy minden Fidesz-szavazó pusztán „gyűlöletből” voksolna. De még annak a rétegnek is, amely követi a napi politikai eseményeket, lehetetlenül torz a percepciója. Sokan ugyan érzékelik, hogy mit művel a kormánypárt, de a szavak és tettek közti ellentmondást különböző magyarázatokkal próbálják meg áthidalni; például azzal a hagyományos magyar önbecsapással áltatják magukat, hogy „most kicsit összébb kell húzni a nadrágszíjat, de majd beérik ennek a gyümölcse, és akkor jó lesz mindenkinek”, vagy továbbra is „az elmúlt nyolc év” ostoba mantráját szajkózzák. Nem nehéz rájönni: mindezen attitűdök a kognitív disszonancia redukciójának jellegzetes példái. E szavazók számára kényelmesebb egy kényelmesen kipárnázott, komfortos álomvilágban élni, mint kinézni a vérlázító hazugságok illúzió-fátyla mögül. Persze ez nemcsak az ő hibájuk. Végigélték, végigizzadták a rendszerváltás óta eltelt évtizedeket, melyeket szinte csak csalódások tarkítottak. Erre végre megkapják azt a paternalista, önmagát kereszténynek és polgárinak valló kormányt (ezt még leírni is fáj), amely hat éven keresztül csak saját nem létező sikereit sulykolja. A „nagy magyar siker” még illúzióként is eladható. Szavazatokat hoz, miközben cserébe maguk a szavazók elaltathatják öntudatukat. Megszabadulnak a lelkiismeret súlyától. Piszkos üzlet ez.

Mások egyszerűen azért szavaznak a Fideszre, mert nincs jobb alternatíva, sőt, igazából kihívójuk sem nagyon akad. Ez egyébként történetesen igaz is, de ez a helyzet korántsem Orbán Viktor és társai érdeme. Nekik csak szerencséjük, hogy a Jobbikkal szemben a társadalom egy jelentős része még mindig szkeptikus (és tetszik vagy sem, ez nem is fog olyan mértékben változni, mint ahogy Vona Gábor párthívei várnák), a lélegeztetőgépre kapcsolt baloldal az elmúlással küzd (a Tóbiás József nevével fémjelzett szocialista párt szinte megszűnt létezni, bár még ennél is mélyebbre süllyedhet, ha Szanyi „Fröccsbajnok” Tibor esetleg megkaparintja az elnöki széket), a civil szférából induló kormányellenes vállalkozások pedig idővel mindig lehanyatlanak. Azonban egyrészt lehet tartózkodni is a szavazástól, ha a teljes pártspektrumban egyetlen szimpatikus elemet sem találunk, másfelől pedig érdemes lenne talán alternatívát is kidolgozni. És ezt semmilyen politikai erő nem fogja megtenni a társadalom helyett. De nem. Az emberek inkább leszegett fejjel behúzzák a szavazólapon az X-et a Fidesz rubrikába, közönyösen mormolva a bebiflázott „igazságukat”, hogy: „Jó, ezek is olyanok, amilyenek, de inkább ezek, mint a mocskos szocik! Azok egy életre lejáratták magukat!” (Abban készséggel egyetértek, hogy a nyolcéves baloldali kormányzás égbe kiáltó kudarc volt, de ez egyetlen bűne alól sem menti fel a Fideszt.) És persze az is igaz, hogy annak az átlagembernek, aki napi tíz-tizenkét órát dolgozik éhbérért, sem ideje, sem energiája nincs átlapozni a választási programokat vagy tüzetesen megvizsgálni egy potenciális kormányalakító politikai erő rátermettségét. Sokukhoz csak az jut el, amit az egyes pártok a média felületén keresztül kommunikálnak. És a Habony-művek – el kell ismerni – kiválóan alkalmas roppant tömegek manipulálására.

Egy másik ok, hogy Magyarországon szinte teljesen hiányoznak a civil közösségi élet színterei, az emberek többnyire atomizáltan élnek, nincsenek civil „sejtek” a társadalomban. Sok átlagos választópolgár számára ezt az élménytípust pótolja a Fidesz-szavazóbázis „akolmelege”. Ez a bizarr vallás képes arra, hogy egybecementezze a társadalom széles rétegeit, azok pedig megélhetik a „valahová tartozás” áhítatos boldogságát, miközben gyűlésekre járhatnak, fröcsöghetnek kedvükre, disznóként dagonyázhatnak a hatalom fekete pocsolyájában, mely számukra – úgy tetszik – aranytó a sivatag közepén. És persze testközelből csodálhatják Orbán Viktor és más politikusok egy-egy beszédét, akár még kezet is rázhatnak kedvenceikkel, akikre esetenként úgy néznek fel, mint kisgyerek az elefántra. Mert jó „valahová tartozni”, jó érzés tudni, hogy értelmet kap az életünk, ha botcsinálta pártkatonaként végigroboghatunk a nagykörúton „Békemenet” címszó alatt, vagy minősíthetetlen és elvetemült stílusban rohamozhatjuk meg embertársainkat a Facebook-on. Igen, pontosan úgy, ahogy a kormányzat emberei is teszik – mostanság például Németh Szilárd vagy Böröndi Lajos, a Földművelésügyi Minisztérium frissen kirúgott főtanácsosa. (Utóbbi egyébként épp a Facebook segítségével tárta a nyilvánosság elé magasröptű gondolatait a tiltakozó tanárokról. Adódik a kérdés: ha egy politikus sem képes rendeltetésszerűen használni a közösségi média felületeit, akkor hogyan várhatnánk el ezt egy „egyszerű honpolgártól”?)

A fentiekben megpróbáltam feltárni a továbbra is erős Fidesz-szimpátia lehetséges okait. Nem állítom persze, hogy ez az összes, biztos van több is. Azonban egyik ok sem nemes. Nem is lehet nemes, ugyanis szerintem nincs ember széles e hazában, aki mostanra ne látná a napnál is világosabban, hogy hatalommániás, korrupt tolvajok kormányoznak bennünket, akiket ráadásul már realitásérzékük is elhagyott. Ha csak végigböngésszük az elmúlt néhány nap történéseit, akkor is láthatjuk, hogy sűrűsödnek a homokszemek a fideszes hatalomgépezetben. Recseg-ropog a szerkezet. Hadd dőljön hát össze nagy robaj kíséretében! Hagyjuk! Ne legyünk többé a megvezetettek társadalma!

(Alec Cawthorne, Amerikai Plán)

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://reakciosreflexiok.blog.hu/api/trackback/id/tr118495562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Andy73 2016.03.20. 15:52:27

"Mások egyszerűen azért szavaznak a Fideszre, mert nincs jobb alternatíva, sőt, igazából kihívójuk sem nagyon akad. Ez egyébként történetesen igaz is."

Akkor mi a probléma? Nem az a demokratikus választás lényege, hogy a legjobbat választják a jelöltekből, az adott választékból?

Nem is érzi a blogger az ellentmondást a címmel és a konklúzióval? Talán akkor lennénk a megvezetettek társadalma, ha a rosszabb jelölt nyerné a választást, mint 2002-ben és főleg 2006-ban.

Én egy minimális logikát elvárnék egy olyan poszttól, amit az indexre feltesznek. A szerkesztő nyilván szabadnapos vasárnap.

hétköznapi libsizmus 2016.03.20. 15:52:35

@Afrika steht an der Elbe:
Ezek folyton megbuknak, miközben megbuktathatatlan diktatúrát építenek. Nem merik kiírni a választást 2018-ban, mégis ők fogják megnyerni,. Azért, mert a buta nép nem láttya amit kék

Korvett5 2016.03.20. 15:52:45

Mert nem szenvedek amnéziában. Az életem a szocializmus építésével telt el, annak minden hazugságával, egyenlőséggel, munkás hatalommal, mekkora felfedezése volt a hatalomnak, hogy az "értelmiség " is értéket teremt, -ha még emlékszik valaki az Élet és Irodalomban e témában zajló vitára - , aztán a rendszerváltáskor már nem voltunk elég fiatalok az új lehetőségek és egzisztenciák felépítéséhez .
Egyetlen FIDESZ lózung és demagógia, riogatás nem hat rám, nem félek a bevándorlóktól, és senkitől, a gyerekeim a nyolcvanas években voltak iskolások, az is siralmas volt.
SzDSz szimpatizánsból lettem "FIDESZES", a Horn féle koalíció után. Maradt az LMP, mint lehetséges párt. Következő blogjában járja körül, miért nem tud erősödni ??
Éljen Szanyi Tibor, itt tartunk. Miért kell ezen csodálkozni,

Thrasea 2016.03.20. 15:52:54

@E.Katolnai: Értem, akkor már csak az nem világos, hogy miért ad pénzért magyar állampolgárságot a Fidesz a "mohamedánoknak", miért adott tanácsadói státust Zoltainak Lázár és bónuszkérdésként, miért nevezte Vona az iszlámot az emberiség utolsó reményének. Bruhaha.

Thrasea 2016.03.20. 15:53:02

@midnight coder: Hát az LMP vagy a Jobbik? :) Amúgy senki sem lopott még annyit, mit a Fidesz. Ezen azért lassan érdemes lenne elgondolkodnia az embereknek.

willcox 2016.03.20. 15:53:09

Ilyen rasszista, gyűlölködő, ostoba hozzászólások után nehéz bármit írni, de a lényeg az, hogy Orbán jól tudja, hogy a itt bármit megtehet csak át kell kötnie nemzeti színű szalaggal. Ő a nemzet megmentője, pedig csak egy cél érdekli, a lehető legtöbb forrással ellátni a holdudvart, a többi csak színház a birkáknak.

hétköznapi libsizmus 2016.03.20. 15:53:15

"Sok átlagos választópolgár számára ezt az élménytípust pótolja a Fidesz-szavazóbázis „akolmelege”. Ez a bizarr vallás képes arra, hogy egybecementezze a társadalom széles rétegeit, azok pedig megélhetik a „valahová tartozás” áhítatos boldogságát, miközben gyűlésekre járhatnak, fröcsöghetnek kedvükre, disznóként dagonyázhatnak a hatalom fekete pocsolyájában, mely számukra – úgy tetszik – aranytó a sivatag közepén. "

Vagy így:

"Sok nagyvárosi libbant választópolgár számára ezt az élménytípust pótolja a libsi-szavazóbázis „akolmelege”. Ez a bizarr vallás képes arra, hogy egybecementezze a romkocsmák széles rétegeit, azok pedig megélhetik a „valahová tartozás” áhítatos boldogságát, miközben gyűlésekre járhatnak, fröcsöghetnek kedvükre, disznóként dagonyázhatnak a libsizmus fekete pocsolyájában, mely számukra – úgy tetszik – aranytó a sivatag közepén. "

Thrasea 2016.03.20. 15:53:24

@MACISAJT: Hát. Ez is egy vélemény. Nekem azért fáj, hogy szétlopják az országot, hogy tönkretették az egészségügyet, az oktatást, haverjaiknak szétosztogatták a termőföldeket, baráti kézbe vették a médiát, a dohányárusítást, az EU pénzek ezermilliárdjait. Ha ezt jelenti a kormányképesség, akkor persze hajrá. De én szeretném hinni, hogy lesz még egyszer nem tolvaj gazemberekből álló kormánya az országnak.

HaCS 2016.03.20. 15:53:30

Csak azon csodálkozom, hogy mind a HVG-s cikk, mind ez a poszt (talán finomkodásból?) elfelejt megemlékezni a haszonélvezők csoportjáról. Azokról, akik esetleg némi ideológiával is fűszerezve, de egyszerű pragmatikus okokból állnak még mindig a FIDESZ mellett. Mert az egykulcsos adó, az első "végtörlesztés", a rezsicsökkentés hatalmas kasza rengeteg embernek. A trafikok, a földprivatizáció, meg a szétosztott ezernyi kis támogatás, megrendelés, bérleti szerződés, konzultáció mögött mind ott áll egy-egy nyertes, aki szerint persze ez az egész így van rendjén.

Hatalmas hiba velük nem számolni, mert ők azok, akik saját tapasztalataik alapján is meg vannak győződve arról, hogy rendben mennek a dolgok. Őket lesz a legnehezebb meggyőzni az ellenkezőjéről, mert ők tudják, hogy ilyen a rendszer és egyet is értenek vele (naná!).

És hatalmas hiba azt hinni, hogy számuk említésre sem méltó.

énisfélek 2016.03.20. 16:05:41

Vannak ugye a régi tolvajok, van az új tolvaj és vannak a jövőbeli tolvajok.
Melyiket válasszam?
Ezt a gondolatmenetet enyhén szólva butaság összekovácsoló erőnek nevezni.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 17:22:42

@MACISAJT:

Az elsőszámú alapigazság az, hogy gazdid, Lopbán diktátor az utóbbi 26 év legsikertelenebb, LEGTEHETSÉGTELENEBB miniszterelnöke. Gyurcsánynak 1000-zel több sikre volt, ráadásul Gyurcsány "csak" a bóvli előtti kategóriáig züllesztette le az országot. Lopbán gazdid viszont belesett a bóvli gödörbe 2010-ben, aztán azóta se tud kimászni belőle. Még jó hogy dobtok be neki néha valami kaját, mert különben már rég éhen halt volna.

A második számú alapigazság pedig az, hogy még egy belvárosi CIVIL SZERVEZET is alkalmasabb lenne a kormányzásra, mint ez a síkprimitív parasztokból álló fidióta rabló banda.

A harmadik számú alapigazság: egyre közeledik a gazdidra a bukás napja. Az lesz valójában a magyar nemzet felszabadulásának napja, ez akkora öröm lesz az a magyaroknak, mint az ukránoknál a ruszki bérenc Lopbán kollega, Janukovics elzavarása a messze földre.

A negyedik számú alapigazság: amikor a gazdid külföldre menekül, veletek síkhülye birka szekta tagokkal mi lesz? Ti hova fogtok menekülni a népharag elől? Még azt se tudjátok, hogy Oroszország milyen irányban fekszik.

Csetepaté márki 2016.03.20. 17:41:57

"Lelki szemeim előtt látom, ahogy a tisztességes, hazaszerető Fidesz-szavazó játékosan megfenyegeti a lefekvés előtti fogmosást elmulasztó csemetéjét: „Ha nem mosod meg a fogad, eljön érted a Soros György!” "

Hát ezért nem lesz esélyetek két év múlva, mivel csak úgy süt az ostobaság, gyűlölet és lenézés a fidesz-szavazók irányába, mondanivalótok pedig az égvilágon semmi nincs számukra. Azon kívül, hogy hülyék. Igazi liberális stílus.

Tomiko 2016.03.20. 17:43:38

Orbánék bukásáról kár beszélni, már régen megtörtént. Csakhogy nincs aki kihasználja, mert nincs ellenzék. Minden közvélemény kutatás azt mutatta ki eddig, hogy a fidesz korruptabb, mint eddig bárki. A politikusokról alkotott kép siralmas. Még a fideszesek is korruptnak tartják a kormányt, de nekik hajlandók elnézni. Ebből látszik, hogy mennyire hiányzik egy hiteles párt, nem a régiek közül előbukkanó múmia megmondóember. Azt sajnos nem tudom honnan jöhetne egy ilyen, hiszen amint feltűnne, erősödne, a jelenlegi hatalom, vagy a kopaszok, tök mindegy, de kinyírják.

Alec Cawthorne 2016.03.20. 18:10:49

@Andy73: Nem azt írtam, hogy a Fidesz a legjobb alternatíva, csak hogy náluk jobb nincs (legalábbis azok között semmiképp sincs, amelyek már kormányoztak). Persze nyilván ez az egész szubjektív, de szerintem van olyan párt ma Magyarországon, mely valószínűsíthetően nem lenne rosszabb a Fidesznél. Én pl. adnék egy esélyt az LMP-nek. (Most jöhetnek a hígvelejű, elvetemült "libsizős" fröcsögések, pedig nem, képzeljétek, amúgy nem vagyok sorosista-gyurcsányista SZDSZ-hívő vadliberális, de az adott helyzetben a lehetőségek limitáltak, finoman fogalmazva.)

Amúgy pedig, kedves Andy73 (csak nem Vajna művész úr inkognitóban?) el kéne olvasni rendesen a bejegyzést, mielőtt hülyeségeket beszélsz.

monddazigazatmar 2016.03.20. 18:16:35

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
Aztán ki lesz az a népharag, te szánalom? Te meg a fotelforradalmárok?
Az ukránok is milyen marha jól jártak janukovics elzavarásával.

monddazigazatmar 2016.03.20. 18:16:38

Szerző. Kezdjük ott, hogy mindenkit lenéztek. Olyan szinten ültök valami fennsőbbrendűséggel átitatott trónuson, hogy a bicska kinyílik mindnekinek a zsebében.
És fogalmad sincs az emberekről.
Nekem speciel elegem van ebből a faszságból, hogy "gyűlöletpropaganda". Lehet, hogy te annyira hülye vagy, hogy azt gyűlölöd, akire mondjuk Tóbiás rámutat, én nem.
Viszont ha én nem akarok valamit - lásd migráncsok - akkor arra szavazok, aki ezt az álláspontot képviseli.
Nem kell ahhoz Orbán, hogy úgy gondoljam, hogy egy-két ilyen szervezet mint Amnesty, meg Négy Mancs alapítvány, meg Migration Aid - et fizeti valaki, és nem azért vannak, hogy nekem jó legyen. Ahhoz sem kell senki, hogy tudjam, hogy az unió meg brüsszel egy világtól elrugaszkodott bürokrata fasz brigád, akik szintén nem magyar érdekeket védenek. Kibaszott nagy hazugság ez a "adják a pénzt". Arra adják ami nekik jó, nem arra ami nekünk. Ha ezt kimondja Orbán, akkor egy jó pont neki.
Az ilyen duma, hogy "fidesz-juhnyáj" szintén meghozza hozzátok a kedvet :D

Mégis hogyan kéne szembenézni Trianonnal meg a Holokauszttal? Még mi a lófaszt várnál el a társadalomtól? Faszom kivan, hogy dédapám esetleges dolgait még mindig felhánytorgatjátok.

"„most kicsit összébb kell húzni a nadrágszíjat, de majd beérik ennek a gyümölcse, és akkor jó lesz mindenkinek” :D:D: persze. höhö. Idióta. Sokkal jobban élünk mint 10 éve, meg mint 20. Én nem nagyon látom a nagy összehúzódást. - Ja, még mielőtt: a fidesznek is faszság volt a "rosszabbul élünk mint négy éve" kampány. Igenis tele vannak a boltok vásárlőkkal, alig lehet munkást találni. Az uniós csatlakozás után évekig azon nyekergett a balos média, hogy sajnos a magyarok nem mennek külföldre dolgozni. Most hogy mennek, most az a baj.

A nagy korrupcióról pedig annyit, hogy eddig is volt, és lesz is. Demszkínél korruptabb rohadékot nem hordott a hátán a Föld. Az volt a kurva nagy különbség hogy szarér-hugyér meg horvát nyaralóért külföldiek rabolták szét magukat, a mostaniak pedig hazaiaknak tolják. Ami még mindig jobb. Mert lehet utálni Mészárost, vagy Tiborcot, vagy Simicskát, de bazmeg ők legalább itt költenek. Itt vásárol, itt eszik, itt szervizeli az autóját- ellentétben a strabag vezérigazgatóságával.

És szerintem nincs olyan, aki saját érdekei ellenére a fideszre szavazna. Rögtön teszem máshova az x-et ha jobbnak vélem azt. Csak olyan nincs.

röf 2016.03.20. 18:56:36

"....arra keresem a választ, mi késztethet arra egy ilyen robusztus embertömeget, hogy egy cinikus, képmutató és tolvaj hatalom bűvkörében élje életét. "
Talán az irántatok érzett megvetés és utálat...

Willkommenskultur 2016.03.20. 18:56:46

HVG bepicsult, meglesz az eredménye!

orbánmegbukott

Tökönrúgott Feleségek 2016.03.20. 18:56:54

@MACISAJT: ezt a szöveget (szinte szórol-szóra) már beírtad egy mások poszthoz is :)

midnight coder 2016.03.20. 18:57:05

@Thrasea: A Jobbik sehol sem szalonképes. Az LMP pedig örülhet, ha meglépi az 5%-ot, ami elég valószínűtlen, és ez így van jól.

1986-ban az ország vagyonának nagy része köztulajdonban volt, kivéve az emberek magánvagyonkáját, ami akkoriban nagyjából kimerült a lakásban/házban, és az autóban. A jobbaknak esetleg volt egy-két butikjuk, akadt egy-két háztáji, lángossütő. De minden más köztulajdon volt. Aztán két ciklus alatt ennek a vagyonnak a nagy része megtalálta a kis gazdáját. Mondhatnánk úgy is, hogy vagy 10 év alatt (spontán privatizáció + az első két ciklus) egy ország vagyonát lopták szét.

Ezt azért elég nehéz felülmúlni. Persze azt nem lehet mondani, hogy Orbánék nem próbálnak mindent megtenni amit csak lehet hogy beérjék a nagy elődöt, csak hát ilyen lehetőségek nem minden történelmi időszakban adódnak.

monddazigazatmar 2016.03.20. 18:57:09

@Thrasea: " tönkretették az egészségügyet, az oktatást, " Előtte ugye minden milyen jó volt? 2002es szdsz kampányra emlékszel? "SZDSZ rendbe teszi az egészségügyet"

"haverjaiknak szétosztogatták a termőföldeket," Osztogatták. Végül is megvehette bárki.
Haverjaiknak. 380ezer hektárból ezret vett Mészáros, 500at Lázár család. Ez fél százalék, nem zavar?
Szóval van olyan mondatod, amibe sikerül némi igazat is prezentálni? :D

midnight coder 2016.03.20. 18:57:13

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: "Lopbán gazdid viszont belesett a bóvli gödörbe 2010-ben, aztán azóta se tud kimászni belőle."

Ha Orbán csinált volna olyan gazdaságpolitikát mint Fletóék, akkor a hitelminősítők nem a bóvliba sorolnak minket, de atomot dobnak ránk.

Alec Cawthorne 2016.03.20. 20:23:04

@monddazigazatmar: Oké, tessék szépen elengedni a klaviatúrát, és visszabújni a kényszerzubbonyba.

Alec Cawthorne 2016.03.20. 20:26:47

@röf: A mondandódat már csak azért sem tudom komolyan venni, mert a monddazigazatmar nevezetű IQ bajnokhoz hasonlóan te is "mi-ti" dichotómiában gondolkodsz. Megdöbbentő, milyen alakokat fúj a szél erre a blogra.

septem 2016.03.20. 20:34:18

@Irbisz: szerintem ti már balkániak vagytok... 2002-ben elsők voltunk a régióban, 2008-ra a balfasz gyurcsányiék az utolsó helyre baszták az országot úgy, hogy közben mindent eladtak, de még azt a kurva hosszú 4-es metrót sem bírták befejezni. na, ez a balkán...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 20:34:22

Az tartja egyben őket (minket), hogy nehogy mégegyszer a hatalom közelébe kerüljön a hazaáruló nyugat és multinyaló ballibsi oldal..

bölcsuhu 2016.03.20. 20:34:29

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: te születésedtől kezdve vagy ilyen hülye vagy csak a 2010, 2014 tett be neked? Sajnos, az OPNI-t bezárták az elvtársaid...

bölcsuhu 2016.03.20. 20:34:33

@Thrasea: Ha az orrod hegyénél tovább látnál, akkor nem írnál ennyi marhaságot!

tralalala 2016.03.20. 20:34:37

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: "Gyurcsány "csak" a bóvli előtti kategóriáig züllesztette le az országot. Lopbán gazdid viszont belesett a bóvli gödörbe "

Ez fantasztikus, hogy az Mszp alatt 5 (!) leminősítés volt, Orbán alatt 1, és az is a kormányzása legelején, de azóta erre veritek.

De mindegy, csináljátok csak, mindenki látja, mekkora cinizmus a szakadéknak vezetni az autót, az utolsó pillanatban odaadni a kormányt másnak, aztán epésen élcelődni azon, hogy jéé szakadékba mentünk, figyejjémáoda hülyegyerek.

Tiborpapa 2016.03.20. 20:34:43

Mi tartja össze a fideszt? A közös végbél.
Mi tartja össze a fidesz hívőket? Ami a fideszből kijön.

Lord Meldrum · http://reakciosreflexiok.blog.hu/ 2016.03.20. 20:36:10

@___________Tibi___________: Köszönjük, hogy erre járt. Máris ignoráljuk. Itt ugyanis nem így szokás beszélni másokkal.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 20:52:48

@Tiborpapa: És titeket mi tart össze? Gyurcsány csótány hányadéka..?

Gyula Valcz 2016.03.20. 21:04:01

A Fideszt összetartó erő a magyar társadalom bosszúszomja. Bosszút akar állni Trianonért, bosszút akar állni az elvesztett II. világháborúért, 1956-ért, az elmúlt nyócévért. Hiába álltunk Hitler mellé, hiába álltunk Sztálin mellé. Pedig mint tudjuk mi vagyunk a legjobbak egész Európában. Persze, hogy nehéz mindezt feldolgozni. Néha megpróbálja egy-két ember. Na, azok aztán kapnak hideget-meleget. És természetesen van bűnbak-a ballibsik, a zsidók, mindenki, csak a magyarok nem. Mert mi jól teljesítünk, a magyar reformok működnek. Már 1000 éve, mert még mindig élünk.

septem 2016.03.20. 21:04:12

@monddazigazatmar: pontosan így látom én is.

Alec Cawthorne 2016.03.20. 21:12:40

@septem: Akkor a te érvkészleted is impozáns!

Nibelis.22 2016.03.20. 22:11:03

Juhász Péter for President !

Egéridomár 2016.03.20. 22:11:11

Onnan látszik, hogy fájóan igaz dolgokat boncolgat a poszt, ahogy a pontagyú fideszesek hörögve vetették rá magukat, egymást túllicitálva a választékos stílusukkal. Minden egyes blogon ezek a nevek köszönnek vissza. Persze iderepült pár egyéb hithű is, de hát megszólítattak. Jönni kellett, hisz kétséget fogalmaztak meg imádatukban.
Elolvasva néhány hozzászólást, olyan erőteljes ostobasággal, rövidlátással, tudatlansággal lehet szembesülni, ami rémisztő.

monddazigazatmar 2016.03.20. 22:11:28

@Alec Cawthorne: "tessék szépen elengedni a klaviatúrát, és visszabújni a kényszerzubbonyba."
Ird ki a főcímra, hogy a te seggedből jön a napfény, és csak neked lehet írkélni valamit.
Élj tovább a kis világodban, aztán ne tudd, hogy 2100ban is miért a fideszre szavaznak

6.Lenin 2016.03.20. 22:11:31

Én mindig csodálom azokat, akik megpróbálnak mások helyett gondolkodni, pedig saját gondolataik sincsenek.
Ellenszere pedig egyszerű (lenne)...
Meg kellene hallgatni mások véleményét, és elgondolkodni, miért is gondolnak mást.
Aztán már csak a saját elképzelést kellene elfogadtatni a másként gondolkodókkal.

Amennyiben ez sikertelen, nem biztos, hogy ők nem látnak tisztán.

monddazigazatmar 2016.03.20. 22:11:34

@Alec Cawthorne: "A mondandódat már csak azért sem tudom komolyan venni, mert a monddazigazatmar nevezetű IQ bajnokhoz hasonlóan te is "mi-ti" dichotómiában gondolkodsz. "

Ja, értem. Az nem zavar te felsőbbrendű, hogy a "mi-ti" dolgot éppen te kezdted? Leszólsz mindenkit aki nem úgy gondolkodik mint te, "fideszbirka' meg "dagonyázhatnak a gyűlésen dumákkal"
Írtál valami szart, hogy szerinted miért történik valami, aztán amikor elmondják neked, hogy valójában miért történik meg az a valami, akkor felhúzod az orrod, és miket fúj ide a szél. Ha nem akarod, hogy hozzászóljanak, akkor ne publikálj. Vagy Tiltsd le a kommentelést. Vagy tilts ki mindenkit, aki neked nem tetszik. Mondjuk én az elsőt javaslom, ha ennyire nem értesz valamihez, akkor ne írkálj róla.

Khonsu 2016.03.20. 22:11:38

@HaCS: Pontosan.

Sajnos nem igazán van remény arra, hogy belátható időn belül megszabaduljunk tőlük. Jól bebetonozták magukat miközben nagyítóval kell keresgélni az alternatívák csíráit is.

Ebben az esetben az egyetlen esély a rövid távú javulásra, ha feljebb toljuk a "szummát".

Ezzel elvileg mindenki jól járna. Jutna pénz oda, ahova most nem, a kormányzat népszerűsége is növekedne, miközben nem kéne a haveroknak sem lejjebb adni. Egy elfogadható megoldás lehetne. Ezt azonban ésszel kellene csinálni, felépíteni, tiszteletben tartani és nem szétkúrni a kulcselemeket.

Nem tudom mennyire megbízhatóak ilyen szempontból. Az elmúlt 6 év nem a legjobb ajánlólevél...

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.20. 22:11:41

@tralalala: "Ez fantasztikus, hogy az Mszp alatt 5 (!) leminősítés volt, Orbán alatt 1, és az is a kormányzása legelején, de azóta erre veritek."

Igen, tehát sikerült még az mszp-t is alulmúlni hiszen még is csak egy szintről sikerült még egy szintet bukni. Mellesleg az mszp alatt volt egy világválság, a fidesz alatt meg egy kilábalás, és világgazdasági fellendülés. A bóvli szintet így sem sikerült túllépni :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.20. 22:11:46

@Willkommenskultur: nem testvér, hanem "elvtárs", ezt nálatok így szokás. Hát elfelejetted?

@A megvalósult amerikai ólom..: mert a hazaáruló kelet és multinyaló fidesz jobb :DD

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 22:11:49

@monddazigazatmar: Valóban ez a fensőbbséges gőg még mindig ott van bennük. A különbség annyi, hogy eltűnt az arcukól az a sejtelmes mindentudó mosoly, ami még 8-10 éve ott ült, és felváltotta valami sértett düh.
Megszokták ugyanis korábban, hogy mindig nyerő pozícióban vannak, akkor is hatalmuk van amikor ellenzékben vannak, és megbízható kollaboránsként mindig előnyösebb helyzetben vannak mint a "mélymagyarok".
Ez a helyzet azonban pár éve megváltozott, és nem úgy tűnik, hogy belátható időn belül visszaáll az aranyidők status quo-ja. Emiatt pedig egyre idegesebbek..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 22:11:57

@Lord Meldrum:

Most erre mit érveljek:

"Mi tartja össze a fideszt? A közös végbél.
Mi tartja össze a fidesz hívőket? Ami a fideszből kijön."

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 22:12:00

@Tiborpapa: Az a szar ügy(már neked) hogy a béka segge alatt vana népszerűeségetek már évek óta. A magyar lakosság kiismert titeket 2 évtized alatt, és úgy van vele, hogy inkább bárki más, csak ti ne kerüljetek mégegyszer a hatalom közelébe..Ennyi a nagy titok. Orbán csak kihasználja ezt a helyzetet..

Afrika steht an der Elbe 2016.03.20. 22:12:02

@MACISAJT:
"magyar, nemzeti baloldal" - ezt nemzetiszocializmusnak hívják. Nyilván nem kell mondani, hogy 70 évnyi liberális agymosás után ma ennek kábé annyi esélye lenne mint Szálasinak a főtárgyaláson.

Khonsu 2016.03.20. 22:12:05

Bár mérhetetlenül undorodom a mai kormányzattól, alternatíva hiányában mégis jobb, ha nem dől össze. Az olyan eseménysort indíthatna el, aminek a végén valószínűleg még rosszabbul járnánk. Addig tartsuk meg ezeket, amíg nem nő fel egy alternatíva, utána pedig könnyedén eldobhatók, mert nincs bennük semmi, amihez kötődni lehetne.

Alec Cawthorne 2016.03.20. 22:38:49

@monddazigazatmar: Mi az, hogy "leszólok" mindenkit? Nem nevezhetem nevén a megvezetett, manipulált, hiszékeny embereket? Ez neked személyeskedés? A személyeskedést te kezdted! Ennyi telik tőled! Felsőbbrendűség? Jézusom! Komplexusokkal terhelt személyiség lehetsz. Majd mindenki lesz szíves a te érzékeny kis lelkecskédnek tetsző stílusban írni és gondolatokat megfogalmazni, nem? Szánalmas vagy. Kívül tágasabb!

Alec Cawthorne 2016.03.20. 22:41:54

Emberek, ez most komoly? Nem akarok hinni a szememnek! Ezek a posztok valódiak? Ez a fröcsögés, ez a szűklátókörű, begyöpösödött, demagóg, szemellenzős duma szívből jön és nem csak valami jól álcázott paródia részesei vagyunk? Te jó ég!

1ghost 2016.03.20. 22:48:51

@tralalala:

Miről beszélsz te tolvaj narancsos? Szakadéknak a gazdád vezeti az országot fideszbérnyalonckám! Az eu-s lóvé nélkül már bele is dögöltünk volna. Világos?

Tiborpapa 2016.03.20. 23:27:52

@A megvalósult amerikai ólom..: Ne szólj szar, nem fáj fejed! Csak szórod az ítéleteket amolyan fidesz módon a magyar lakosság nevében. Nem tudsz te semmit. Rólam meg pláne. Abban viszont igazad van, hogy Orbán kihasznál mindent és mindenkit. Téged is, megnyugtatlak.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 23:28:01

@Alec Cawthorne: Sajnos az a helyzet hogy te vagy egy megvezetett, manipulált, hiszékeny embereke. Vagy egy aljas, cinikus geci, aki egye frusztráltabb.
Más lehetőség nincs..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.20. 23:28:04

@fidesz maszop dk egykutya: A Fidesz magadóztatta a multikat. Furcsányod ezt a pénzt a lakosságon szedte volna be, valami emelés formájában.
Miért lenne keletnyaló a jelenlegi vezetés? Tudod a külpolitika nem abból áll, hogy csontig banyalunk Brüsszelnek meg Berlinnek, és kritikátlanul végrehajtjuk az onnan jövő direktívákat..

dukeekud 2016.03.20. 23:44:17

"mi tartja még össze a kormánypárt továbbra is jelentős erőt képviselő szavazóbázisát?"

Nagyon egyszerű a válasz. Mert a világ legjobb kormánya van hatalmon, aki valóban a nemzet felemelkedését szolgálja. A lehetőségekhez képest maximális hatékonysággal fejleszti az ország gazdaságát, és társadalmát. Szerintem bármelyik országgal összevetve, jelenleg MINDEN IDŐK LEGJOBB KORMÁNYA VAN HATALMON az országban.
Ha volna verseny a kormányok a között, a fidesz Orbán Viktor vezetésével ÖRÖKÖS BAJNOK LENNE.

Nagy Zoltáán 2016.03.20. 23:44:22

@Thrasea: Butaságokat írsz. A fidesz lopásai kb. egy bolti tolvajéhoz hasonlók, míg a volt mszp + szdsz egy jól működő maffia volt. Csak egyedül a gyurcsány - apró klán annyi száz milliárdot lopott el, mint az összes fideszes és felmenőik 50 évrre visszamenőleg együtt. Szóval a fidesz kisdobos a lopásban a balliberós tolvajbandához képest.

kissiú 2016.03.20. 23:57:12

@E.Katolnai: "A volt munkásőrök, besúgók, komcsi bérencek és kölkeik soha többé nem fognak hatalomra kerülni, mert a magyar nép nem fogja őket beszavazni … "

Jó, jó, de mit csináljunk ha már hatalmon vannak?

kissiú 2016.03.20. 23:57:23

Mi tartj aőket hatalmon? A kiábrándult tömegek politikai apátiája. Más néven az "agyonvert ballibák" inkább nem szavaznak, mert nyitott szemmel látják a kínálatot, a viktoriánusok viszont ha esik, ha fúj behúzzák ovinak az x-et.

hobb 2016.03.21. 00:19:43

Szerintem igenis maradjon Orbán a hatalmon 2018-ban, majd 2022-ben is egy szétrabolt, kifosztott, kiábrándult ország élén. Aztán amikor úgy tíz év múlva majd nem lesz mit ellopni és a sok birka felébred, végezze ugyanúgy, ahogy a legnagyobb román, feleségestül, habonyostul, lőrincestül. Mindegyik megérdemli.

Alec Cawthorne 2016.03.21. 07:44:14

@A megvalósult amerikai ólom..: Wow. Meghajlok érveid súlya előtt. Igazi kultúrlény vagy, gratulálok a szüleidnek!

Fairy4 2016.03.21. 09:00:52

@Nagy Zoltáán: Ezzel azért vitatkoznék. Hirtelen egyetlen ügyre sem emlékszem, amiben sikerült volna a korrupciós vádakat bizonyítani a Fidesz előtti időkből (még Hagyót is felmentették, nem találták a nokiás dobozt), viszont csak 2014 utánról oldalakat tudnék megtölteni a korrupciós ügyekkel (olvass utána az átlátszó blogon, ha emlékezetfrissítésre van szükséged).
Nyilván a korrupciót nehéz számszerűsíteni, ettől függetlenül nekem az az érzésem, hogy a Fidesz nagyságrendekkel túlteljesíti az elődeit - igazából az egész kormányzásuk erre van felépítve.

Irbisz · http://nemetmindennapok.blog.hu/ 2016.03.21. 09:00:56

@Khonsu:
Sajnos tevedsz. Barmilyen gyenge ellenzek is van, legyen az lmp, dk vagy jobbik, jobb lenne a jelenlegi bagazsnal, azon egyszerü oknal fogva, hogy kevesebbet artana.
Eleg szanalmas hogy oda jutott az orszag, hogy ez lehet a kriterium, ki art a nemzet közep-, es hosszutavu erdekeinek kevesebbet, de ez van.
A fidesznel kartekonyabb meg mar csak olyan politikai formacio lehetne, aki direktben behivja mondjuk az oroszokat, hogy nesztek tietek minden.
Szemünk elött zajlik a jövö totalis lenullazasa, a kilatastalansag es az elmaradas fixalasa, a balkanhoz valo közeledes felgyorsitasa, de mivel az emberek többsege erzelmek alapjan dönt, bejön nekik a folytonos "harc" szuggeralasa, tenyleg kialakult a bunkerpszichozis, menetelnek szepen a kilatastalan jövö fele.

NagyVonalakban 2016.03.21. 09:01:02

Sokak számára olyan ez, mint a vallás....Orbán az isten, és ennyi a sztori.

Irbisz · http://nemetmindennapok.blog.hu/ 2016.03.21. 09:01:07

@A megvalósult amerikai ólom..:
azert mert tetszik neked a poszkommunista putyini maffiaallam, es szeretnel annak honositott valtozataban elni, nem biztos hogy az jot fog jelenteni az orszag egeszenek (söt biztos nem).
egyszerübb lenne ha orban es köre kimenne oda a közösböl ellopott 5-6 milliard euronyi vagyonnal, az mar ott is tetel, es hagynak ezt a szerencsetlen orszagot boldogulni- ja te is es ahozzad hasonlo maffialelkületüek is mennyenek velük, ugy is odavalok vagytok.

konrada 2016.03.21. 11:33:10

@Irbisz:
Már próbáltuk, és nem volt igaz.
...s nem hiszek a nagy számok törvényében, hogy hátha egyszer sikerül nekik....

nemecsekerno_007 2016.03.21. 11:33:20

@monddazigazatmar: Ezt nagyon jól összefoglaltad. Ezek elképzelnek egy "elméleti" magyar választót és arra próbálják az agyrémeiket ráhúzni. Oszt lebasszák, ha nem passzol :) Vagy hibáztatnak a Vénusz retrográd forgásától kezdve az ózonlyukig mindent és mindenkit :)

bandiras2 2016.03.21. 11:33:34

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
Szia Rogánbotrány! Megint új neved van? Gyakran cserélgeted!

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.21. 12:58:16

@Irbisz: Áruld el, hogy az hogy egy orosz atomerőművet építtetünk-akárcsak a finnek-, az miért jelentené azt hogy orosz függésbe kerülnénk? Ezt az ökörségeteket egyszerűen nem tudom felfogni, márcsak azért sem, mert ezügyben mára szocialisták is elkezdték a tpaogatózást az oroszok felé. Gyurcsány hányszor is járt Moszkvában? Úgy 5-6-szor ha jól emlékszem, és a saját házában ebédeltette meg Vlagyimir Vlagyimirovicsot. Nagyon rövid a memóriátok..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.21. 12:58:24

@nemecsekerno_007: Addig jó, amíg ilyen ostobák. Tomboljanak csak a saját kis ketrecükben..

Occam beretvája 2016.03.21. 12:58:29

Harminckét neve van,mint a cukrászdai terroristának.:-)

Thrasea 2016.03.21. 15:27:16

@A megvalósult amerikai ólom..: Nagyon egyszerű a gondolkodásod: van két segg, Orbáné vagy Gyurcsányé, aztán az egyiket nyalni kell, különben mi lesz veled, mi? Az a helyzet, hogy ez nem kötelező ám. Van, aki pontosan tudja, hogy Orbán nagyon sokat árt az országnak, miközben azzal is tisztában van, hogy Gyurcsány is sokat ártott az országnak. Sőt, van, akinek a memóriája arra is kiterjed, hogy Orbánék Gyurcsány orosz kapcsolatai miatt hogy verték a palávert. Kevesebb szervilitás, több hazaszeretet kellene és akkor feltárulhatna előtted is egy szép, új seggek nélküli világ.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.03.21. 15:27:30

@Irbisz: Valahogy nem megnyugtató az az elképzelés, hogy miután tönkrevágják az országot, az emberek életét, jelenüket, és jövőjük számottevő részét, összelopnak maguknak 100 milliárdokat, azután, amikor szorul a hurok, csak úgy lelépjenek a lopott vagyonokkal.
Egyetlen egy megnyugtató megoldás maradt már csak velük kapcsolatban: talpuk alatt fütyüljön a szél.

Peterpapo 2016.03.21. 15:27:36

@dukeekud:

Ez most komoly? Mert viccnek elég szar.

nemecsekerno_007 2016.03.21. 15:27:44

@hétköznapi libsizmus: Nagggyon jóó! :)

Annyira nehezn fogják fel itt páran, hogy az ilyen típusú deficites gondolkodás mennyire független pártoktól, lakóhelytől vagy iskolai végzettségtől. A kulcsszavakat kicserélve gyakorlatilag bármilyen történetet le lehet vele írni.
Nyílván ilyen blogokon, meg idióta beszélgetős műsorokban még elmegy, a Prezinél v. Győrben az Audinál egyáltalán nem. Az ilyen gondolkodás az egyik komoly versenyhátrányunk és ez akadályozza majd a pénzkeresést ha 2020 után nem jön EU-s zsé.

aetius70 2016.03.21. 15:27:51

@midnight coder:

Egyetértek...
De...
Az első, és legfontosabb dolog, ami kellene egy valódi változáshoz, elfogadni a múltat,
átgondolni a jelent, és látni egy valós, vállalható jövöképet...

Elfogadni azt...
Hogy nem történt valódi rendszerváltás...

Hogy a volt állampárt ,,ejtőernyősei" a teljes társadalomban jelen vannak még...
Hogy az ,,átkosban" szocializálódott, és tanult nemzedékek még erősen befolyásolják a jelent... // volt KISZ tagok, MSZMP-s ,,nagy öregek", a fel nem számolt bürokrácia...//

Hogy fenntarthatatlan a 100 %-os állami irányítás, és finanszírozás mindenben...
// pl: állami, önkormányzati autók szocializmusból itt maradt rendszere, önkormányzatok forrás elvonása, központi visszaosztása, MÁV, túlzott központosítás az élet minden területén, a mezőgazdaság ,,lélegeztetőgépen" tartása...stb...stb //

Hogy a képviselőnek, valóban a körzetét, azokat az embereket kell képviselnie akik megválasztották...// pártfegyelem, frakciófegyelem, listás képviselők?!? Kész vicc...//
Hogy a Magyarország jelenleg mind területileg, mind társadalmilag megosztott...
// gazdasági : Budapest, Nyugat-Magyarország, Duna-Tisza köze, és Kelet-Magyarország...
a társadalmi ennél is bonyolultabb, mert az független a gazdaságitól teljesen...//
Folytathatnám tovább még a szembe nézendőkkel, de szerintem ezeket mindenki tudja, aki hajlandó látni a fát is az erdőben...
Köszönöm hogy zavarhattam... :)

chrisred 2016.03.21. 15:28:02

Jelenleg a Fidesz az egyetlen reménye a képesítéssel, szaktudással és műveltséggelrendelkező káderrétegnek, magyarul a sleppnek, hogy érdemi munkavégzés nélkül, lényegében csak az alattuk lévők rugdosásával jól megéljenek. A többi párt nem képes őket eltartani. Erre mondják azt, hogy a Fidesznek nincs alternatívája, ami a dolgozó emberek nyelvén azt jelenti, hogy bezárult a kör, az összes jelenlegi politikai formáció haszontalan az ország számára.

sas70 2016.03.21. 15:28:06

@MACISAJT: Egy valódi, magyar jobboldalra lenne szükség, nem vakhitű fidesz/orbán seggnyalókra! Akik meg nem seggnyalók, azok ballibsi hazaárulók. Ez az egyszerű világkép tartja össze a fidesz-tábort, meg a sorosgyurcsányemútnyócévmigráncsok, mert ezen túlmenően semmi nincs! Egy Hortobágyi hatökör is jobb lenne kormányon, mert kevesebbet lopna!

FF 2016.03.21. 15:28:10

@dukeekud: csókolom, ugyanazt a tévét nézzük?

Thrasea 2016.03.21. 15:28:14

Fel nem foghatom, hogy 10 évvel azután, hogy a Fidesz megnyerte az önkormányzati választásokat és 6 évvel azután, hogy az egész ország vezetésére korlátlan alkotmányos felhatalmazást kapott és 6 évnyi párját ritkítóan rossz, az egész országot lepusztító, tolvaj kormányzás után hogy lehet bárki olyan hülye, hogy arra hivatkozik a Fidesz védelmében, hogy de hát az ellenzék már milyen, meg micsinált a Gyurcsány... Szánalmas! Akkor már inkább azokat tisztelem, akik beleállnak a hülyeségbe és magasztalják az EZERMILLIÁRDOKAT ellopó, Tiborczokat, Mészárosokat, Garancsikat felemelő, Orbán Ráheleket pozícióba tevő, a közmédiát bolsevik propagandaszócsővé alakító, a közoktatást, egészségügyet szétverő, a termőföldeket, dohányárusítást haveri kézbe játszó Fidesz-uralmat és azt delirálják, hogy ez a jó kormányzás. Az legalább következetes dolog. Ostoba és nemzetvesztő álláspont, de legalább következetes.

Vodkanari 2016.03.21. 15:28:18

Klasszikus vicc:
Két haver beszélget a kocsmában.
- Te, képzeld, nyílt itt a környéken egy olyan high-tech bár.
- High-tech bár? Az mit jelent?
- Robotok szolgálnak ki meg minden.
A pasas elhatározza hogy megnézi a helyet. Mikor belép egy robot fogadja:
- Uram, mit parancsol?
- Egy vodka martinit kérek.
- Igenis, uram. Robotot arra programozták, hogy beszélgetést kezdeményezzen. Uram, Önnek hányas az IQ-ja?
- 150-es.
Ezután jól elbeszélgetnek az űrkutatás legújabb fejleményeiről, a globális gazdasággpolitikáról, stb.
Gondolja a fazon, hogy visszamegy másnap is és kipróbálja, mennyire intelligens a robot. Ugyanez lejátszódik, a robot megkéri mennyi az IQ-ja.
- 110-es.
Ezután jól elbeszélgetnek a Playboy legújabb számáról, a sportautókról, a Bajnokok Ligájáról, stb.
Megint gondol egyet a faszi, most már tényleg megpróbál kifogni a roboton. Másnap visszamegy, a robot megint kérdezi az IQ-szintjét. A válasza ezúttal:
- 70-es.
Erre a robot közelebb lép hozzá és diszkréten odahajol:
- 2018-ban is a Fideszre szavazunk?

Thrasea 2016.03.21. 15:28:23

@Nagy Zoltáán: Hát, lehet, hogy neked jó érzés azt hinned, hogy butaságokat írok, de a tények sajnos mást mutatnak. Lásd például: aas.sagepub.com/content/early/2013/12/10/0095399713514845, továbbá: transparency.hu/cpi_2015_eng meg bbj.hu/economy/olaf-suspects-embezzlement-of-anti-corruption-funds_110420 meg ez: k-monitor.hu/?plang=en Mondhatod, persze, hogy te nem bízol meg ezekben a forrásokban, de az a helyzet, hogy amíg egyik oldalon tényállítások vannak, a másikon meg egy nagyhangú kommentelő arcoskodása, addig sajnos elég rosszul állsz a vitában.

Ylim 2016.03.21. 15:28:27

@A demokrácia leszakadó függönye: Igazad van, az embereknek és az országnak az az érdeke, hogy egy orbánhoz köthető szűk kör a lehető legtöbb közpénz és uniós forrást tegye zsebre ahelyett, hogy az valóban az emberek és az ország hasznára válna. Az embereknek és az országnak az az érdeke, hogy megszűnjön az esély- és a jogegyenlőség. Az embereknek és az országnak az az érdeke, hogy megszűnjön a nyugdíj, a normális oktatás és a normális egészségügyi ellátás.
Cserébe mindenki mehet focizni. Ja nem, még azt sem.

CSOK helyett azt kellett volna bevezetni, hogy aki nyugatra akar költözni, az kap 10 milliót. Ez valóban az emberek érdeke lett volna, és a fidesz által elképzelt országé is, mert utána ki lehetett volna lépni az EU-ból, be a SZU-ba és mindenki boldog.

Fairy4 2016.03.21. 15:28:32

@hobb: Gondolod annyira idióták, hogy nem menekülnek el az összeomlás előtt? A vagyonuk tetemes része már most külföldön van - ha eljön az idő, megpattannak, és élik tovább a gazdagok és kivételezettek életét Svájcban vagy a Bahamákon.
Persze mindíg vannak idióták, akik annyira elhiszik a saját hazúgságaikat, hogy nem veszik észre, mikor van vége...
Mondjuk... azt se lehet mondani, hogy Rákosi jobban járt, mint Caucescu. Kivégzés vs száműzetés Szibériában... egyik se hangzik túl jól.

luis5 2016.03.21. 15:28:37

Helyettem ne találd ki ime:
1. 15% szja
2. Jó gazdasági mutatók
3. Az ellenzék totális alkalmatlansaga
4. Nem sértegetik a nemzeti érzéseimet
5. Jövőkép
6. Bevándorlás kezelese

Fairy4 2016.03.21. 15:28:43

@andrásúr: 2014-ben a Fidesz a szavazatok 45%-át szerezte meg, ezzel járt neki a parlamenti helyek 66%-a... köszönhetően annak, hogy előtte módosították a választási törvényt, hogy ez így lehessen.
2014-ben sem a választók akarata érvényesült, és ez így is marad következő választásokon is. Magyarországon nincs demokrácia, csak azt mutatja a hatalom, hogy az EU-tól a támogatásokat még egy ideig zsebretehessék. Utánuk az özönvíz.
És ezen az sem változtat, ha harminc felkiáltójelet használsz egy poszton belül.

Május 40. 2016.03.21. 15:28:56

Én speciel azért fogok a Fideszre szavazni legközelebb is, mert 1) a családi adókedvezményt az utódpártok azonnal eltörölnék, hogy legyen mit az izéknek adni 2) jobban szeretem, ha a népvándorlók a kerítés túloldalán vándorolnak nép.

És amúgy se reménykedj, kedves posztíró, mert a Fidesz-szavazók sosem fognak ballibbant bagázsokra szavazni, akkor már inkább a Jobbik.

E.Katolnai 2016.03.21. 15:29:01

@Thrasea: sajna vannak hibák, (lopás, törvénytelen mutyizás) becsúsznak bukkanók, Vona kijelentése meg inkább a zsidókat akarta cukkolni, mint a magyarságnak ártani, de még minden hibával együtt (pl. zoltai) igy is százszor jobb, mint a nemzetköziségbe, idegenimádatba züllött liberálisok, akik - ha tehetnék - feszámolnák a magyarok nemzetét.
@kissiú: van igazság, amit mondasz: egy két disznó átmentette-átmentették magát, de még mimdig jobb, mintha mind az lenne, mint gyurcsány regnálása alatt ...

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2016.03.21. 15:29:05

Látom, újabb megrendelés futott be valamelyik ellenzéki csoporttól, megszaporodtak a kormány máris megtörtént vagy éppen folyamatban levő bukásáról győzködő cikkek.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.21. 15:29:12

@kissiú: Ezzel csak az a gond, hogy nem csökkent számottevően a választásokon való részvétel. Ha úgy lenne ahogy te állítod, az a választásokon való részvételen is látszana.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.03.21. 15:29:15

@Nagy Zoltáán: Pobtosan így van. A privatizációk során elkövetett orbitális disznóságok a szoci-szadesz kettőshöz kötődnek, akárcsak a Hunvald féle ingatlanügyek, hogy a különböző közbeszerzésekhez kötődő állandó és folytatólagos csalásokról nem is beszélve. Autópályapénzek? Emlékszünk még?

Khonsu 2016.03.21. 15:29:19

@dukeekud: Megvan a Barna nyelv díj mai nyertese...

Khonsu 2016.03.21. 15:29:23

@hobb: Attól a 4-5 millió nyugdíjastól, aki 10 év múlva még az országban lesz, nem igazán kell tartaniuk. :)

Lord Meldrum · http://reakciosreflexiok.blog.hu/ 2016.03.21. 19:44:11

@A megvalósult amerikai ólom..: Mivel a maga modora ólomként nehezedik módfelett kényes lelkünkre, azt hiszem, mindannyiunknak jobb lesz, ha maga a jövőben nem kap lehetőséget arra, hogy itt hozzászóljon.